Blog

Oplatí sa Youtube reklama?

Ak tento druh reklamy nerobíte, no mali by ste. Tu sú tri dôvody, prečo:

 

Každý mesiac navštívi službu YouTube viac ako miliarda ľudí, ktorí si pozrú viac ako šesť miliárd hodín videí služby YouTube. Je to veľa potenciálnych zákazníkov. A vy môžete rozhodnúť, kde a kedy sa video zobrazí a ktorí potenciálni zákazníci ho uvidia. 

Aj keď sa zdá opak, táto forma reklamy zatiaľ nie je veľmi rozšírená ale vskutku veľmi rýchlo jej popularita rastie. A to aj napriek tomu, že klientom ponúka veľmi zaujímavé benefity.Hovoríme o videoreklame. Nemusí ísť len o reklamu na YouTube ale aj o videoformáty bannerov či reklamu na ďalších videoportáloch. Prečo je podľa nás videoreklama taká dôležitá?

1. Video je najrýchlejšie rastúci formát na webe

Video samo o sebe neustále rastie. Je to podmienené aj technickými podmienkami. Kým v dobe pred počítačmi sme boli zvyknutí komunikovať obrazom aj zvukom — očami a ušami — prvé pokusy o internetové pripojenie zvládali iba prenos textu. Neskôr sa pridal zvuk a až nakoniec sme mali dosť výkonné počítače a rýchle pripojenie na to, aby sme mohli nahrávať a prehrávať video.

Prišiel čas na to, aby video svoju revolúciu spustilo aj v reklame. Predsalen takáto reklama zasahuje aj zrak aj sluch a to znamená vyššiu pozornosť užívateľa.

2. Bannerová slepota voči videu neexistuje

Prvé bannery mali mieru prekliku okolo 50%. Dnes je bežná miera prekliku 0,5 %. Je to spôsobené tým, že užívatelia sa naučili ignorovať bannery, ktoré sú vytlačené na okraj obsahu. Video nemožno ignorovať, pretože býva umiestnené v strede záujmu — priamo v streame, ktorý užívateľ sleduje.

Video reklamy triedime podľa umiestnenia voči sledovanému videu na:

Preroll — tieto reklamy sa prehrávajú pred videom

Midroll — tento formát prerušuje sledovanie videa podobne ako reklamný blok v TV — uprostred sledovania

Postroll — reklamy po dopozeraní videa

3. Spája silu televíznej reklamy so silou internetu

Sila televíznej reklamy spočíva jednak v obrovskom zásahu a zároveň v tom, že pred ňou nemožno ujsť. Avšak na internete užívateľ ujsť môže — a zadávatelia s tým dokonca rátajú. Užívateľ je vďaka tomu menej frustrovaný a pozerá iba tú reklamu, ktorá je preňho relevantná. Laikovi sa to môže zdať absurdné, no vďaka presnému cieleniu a väčšej diváckej slobode je vysoká pravdepodobnosť, že spotrebiteľ dopozerá video dobrovoľne. Podľa tohto výskumu dokonca dopozerá reklamu až 44 % užívateľov.

youtube